herb

Internetowy serwis
Gminy Świerklany

Samodzielne stanowiska

Inspektor ds. Obsługi Rady Gminy

Inspektor ds. Obrony Cywilnej

Inspektor ds. Informatyki

Inspektor ds. Obiegu Dokumentów w Systemie Elektronicznym

Audytor Wewnętrzny

Podinspektor ds. Kontroli wewnętrznej

Inspektor ds. Obsługi Rady Gminy

Urszula Skiba

ul. Świerklańska 54, pok. nr 34, 44-264 Jankowice
tel. 32 4327 521
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

godziny urzędowania:

poniedziałek - środa od 730 do 1530
czwartek od 730 do 1700
piątek od 730 do 1400 

Do głównych zadań realizowanych przez Inspektora ds. Obsługi Rady Gminy i Sekretariatu Wójta, należy:

  • Przygotowanie i obsługa narad i posiedzeń Rady Gminy i Wójta.
  • Prowadzenie rejestrów uchwał Rady oraz zarządzeń Wójta.
  • Obsługa kancelaryjno-biurowa Rady i Wójta.
  • Koordynowanie prac związanych z przygotowaniem, opracowaniem i terminowym przekazywaniem radnym materiałów na sesję Rady.

  • Sporządzanie protokołów z sesji, posiedzeń, zebrań, prowadzenie zbiorów protokołów
    z posiedzeń i innej dokumentacji Rady.

  • Opracowywanie sprawozdań i informacji z działalności Rady i jej organów.

  • Prowadzenie rejestru wniosków, opinii komisji i interpelacji.

  • Potwierdzanie listy wypłat diet dla radnych.
  • Przedkładanie Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał Rady Gminy

 

Inspektor ds. Obrony Cywilnej

Andrzej Job

ul. Świerklańska 54, pok. nr 21, 44-264 Jankowice
tel. 32 4327 514  
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

godziny urzędowania:

co drugi wtorek od 730 do 1530, czwartek od 730 do 1700, i piątek od 730 do 1400

Do zadań na samodzielnym stanowisku ds. obrony cywilnej należy w szczególności:

1.W zakresie Obrony Cywilnej:

  • kierowanie i koordynowanie przedsięwzięć obrony cywilnej w podmiotach gospodarczych, instytucjach i organizacjach społecznych,
  • przygotowanie i zapewnienie funkcjonowania systemu wykrywania i alarmowania ludności (SWA) oraz systemu wczesnego ostrzegania (SWO) i utrzymywanie ich w gotowości do działania,
  • planowanie, koordynowanie oraz nadzorowanie tworzenia oraz przygotowanie do działania formacji obrony cywilnej na terenie Gminy,

  • opracowanie gminnego planu obrony cywilnej oraz nadzorowanie opracowania planów
    w zakładach pracy, instytucjach i podmiotach gospodarczych,

  • prowadzenie gospodarki materiałowej na potrzeby obrony cywilnej, konserwacja, przechowywanie, terminowa obsługa oraz legalizacja przyrządów dozymetrycznych,

  • planowanie i organizowanie zakupów sprzętu dla formacji obrony cywilnej w sprzęt i środki ochrony indywidualnej,

  • planowanie potrzeb w zakresie budowli ochronnych, prowadzenie ewidencji obiektów, przygotowywanie funkcjonowania budowli ochronnych i urządzeń specjalnych oraz innych obiektów ochrony ludności,

  • przygotowanie i realizowanie zadań związanych z zaciemnianiem oraz wygaszaniem oświetlenia w podmiotach gospodarczych i instytucjach zlokalizowanych na terenie Gminy,

  • koordynowanie przedsięwzięć dla zorganizowania i przeprowadzenia ewakuacji załóg zakładów pracy oraz ewakuacji pozostałej ludności i mienia,

  • planowanie procesu szkolenia kadry kierowniczej, formacji obrony cywilnej, powołanych zespołów oraz załóg zakładów pracy z zakresu ochrony ludności,

 

2. W zakresie spraw obronnych:

  • prowadzenie spraw związanych z planowaniem obronnym, gotowością obronną,
  • przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji dot. osiągania wyższych stanów gotowości obronnej,
  • prowadzenie spraw dotyczących akcji kurierskiej,
  • prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
  • prowadzenie spraw związanych z nakładaniem świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony.

 

3. W zakresie zarządzania kryzysowego:

  • bieżąca analiza oceny zagrożeń związanych z rozwojem cywilizacyjnym, siłami naturyi nadzwyczajnymi zagrożeniami środowiska, Opracowywanie planów i programów zarządzania kryzysowego w zakresie zapobiegania, przygotowania, reagowania i odbudowy,
  • dokonywanie uzgodnień współdziałania jednostek organizacyjnych administracji rządowej, samorządowej i jednostek administracji zespolonej w zakresie zwalczania zagrożeńi prowadzenia akcji ratowniczych, mających na celu ochronę ludności,
  • opracowywanie planów i programów przedsięwzięć w zakresie zarządzania kryzysowego,
  • koordynowanie z upoważnienia Wójta udzielania pomocy sąsiednim miastom i gminom dotkniętych sytuacjami kryzysowymi,
  • wspomaganie logistyczne jednostek prowadzących akcję ratowniczą,
  • współpraca z Powiatowym Centrum Zarządzania Kryzysowego, Miejską Komendą Straży Pożarnej, Komendą Miejską Policji, Pogotowiem Ratunkowym,

4. W zakresie BHP.

  • prowadzanie prac w zakresie warunków pracy oraz przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w Urzędzie,
  • udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków .

5 W zakresie ppoż.

  • wyposażenie budynku w sprzęt pożarniczy i ratowniczy oraz środki gaśnicze zgodnie z zasadami określonymi w przepisach oraz zapewnienie konserwacji i naprawy sprzętu ppoż.,
  • ustalenie sposobu postępowania na wypadek powstania pożaru, klęski żywiołowej lub innego miejscowego zagrożenia.

Inspektor ds. Informatyki i Bezpieczeństwa Informacji

Grzegorz Nogły

ul. Świerklańska 54, pok. nr 21, 44-264 Jankowice
tel. 32 4327 510   

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

godziny urzędowania:

poniedziałek - środa od 730 do 1530
czwartek od 730 do 1700
piątek od 730 do 1400 

Do głównych zadań realizowanych przez Inspektora ds. Informatyki, należy:

w zakresie informatyki:

  • organizacja i zapewnienie ciągłości pracy sieci komputerowej oraz urządzeń sieciowych,

  • dysponowanie zasobami sieci komputerowej i administracja sieci,

  • zabezpieczenie danych przez prowadzenie stałej archiwizacji danych,

  • konfiguracja systemu zgodnie z aktualnymi potrzebami,

  • integracja sprzętu z oprogramowaniem sieciowym i aplikacjami użytkowymi,

  • nadzorowanie prawidłowości działania, stanu technicznego, eksploatacji oraz należytej konserwacji urządzeń komputerowych i oprogramowania,

  • określanie aktualnych potrzeb w zakresie komputeryzacji - prowadzenie nadzoru zakupów sprzętu komputerowego i oprogramowania dla potrzeb Urzędu,

  • bieżąca współpraca z innymi wydziałami Urzędu w celu wprowadzania oraz eksploatacji systemów komputerowych wspomagających zarządzanie i pracę Urzędu,

  • koordynacja prac wdrożeniowych i instalacyjnych prowadzonych przez firmy obce,

  • zapewnienie ochrony systemów informatycznych przed dostępem niepowołanych osób,

  • szkolenie pracowników w zakresie obsługi programów komputerowych,

w zakresie bezpieczeństwa informacji:

  • udział w określaniu polityki bezpieczeństwa informacji,

  • nadzór nad procesem rejestracji zbiorów danych osobowych,

  • nadzór nad aktualizacją informacji w zbiorach danych osobowych,

  • opracowanie i aktualizacja instrukcji postępowania przy przetwarzaniu danych osobowych,

  • pomoc przy określaniu indywidualnych zakresów obowiązków i odpowiedzialności osób zatrudnionych przy przetwarzaniu danych osobowych,

  • nadzór nad tworzeniem i składowaniem kopii bezpieczeństwa systemów baz danych osobowych,

  • identyfikowanie i przeanalizowanie zagrożeń i ryzyka, na które narażone są dane osobowe,

  • monitorowanie systemu zabezpieczeń danych osobowych,

  • sygnalizowanie burmistrzowi lub właściwym naczelnikom wszelkich nieprawidłowości stwierdzonych w zakresie przetwarzania i zabezpieczenia zbiorów danych osobowych.

 

Inspektor ds. Obiegu Dokumentów w Systemie Elektronicznym

Justyna Winkler

ul. Świerklańska 54, pok. nr 11, 44-264 Jankowice
tel. 32 4327 523    

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.     


godziny urzędowania:

poniedziałek - środa od 730 do 1530
czwartek od 730 do 1700
piątek od 730 do 1400 

Do głównych zadań realizowanych należy:

  • Przyjmowanie i rozdział korespondencji, przesyłek i dokumentów zewnętrznych i wewnętrznych na poszczególne komórki Organizacyjne Urzędu,

  • Rejestrowanie w Systemie SEKAP pism wpływających i wychodzących z Urzędu,

  • Rejestrowanie i wysyłanie korespondencji i przesyłek

  • Archiwizacja dokumentów elektronicznych

  • Aktualizacja bazy danych w Biuletynie Informacji Publicznej


Audytor Wewnętrzeny

Iwona Mazur

ul. Świerklańska 54, 44-264 Jankowice
tel. 32 4327 531

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Na stanowisku ds. audytu wewnętrznego są realizowane zadania z zakresu audytu wewnętrznego określone przepisami ustawy o finansach publicznych i innymi przepisami prawa.

Podinspektor ds Kontroli Wewnętrznej

Joanna Wójcik

ul. Świerklańska 54, 44-264 Jankowice
tel. 32 4327 524

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Na samodzielnym stanowisku ds. kontroli wewnętrznej są realizowane zadania z zakresu kontroli wewnętrznej określone przepisami ustawy o finansach publicznych i innymi przepisami prawa.

Urząd Gminy Świerklany
z siedzibą w Jankowicach

 ul. Świerklańska 54
44-264 Jankowice
 

tel. (32) 4327 500, fax (32) 4327 501
e-mail: ug@swierklany.pl

Godziny urzędowania

 

poniedziałek - środa od 730 do 1530
czwartek od 730 do 1700
piątek od 730 do 1400

 

Konto bankowe Urzędu Gminy Świerklany w Banku Spółdzielczym Jastrzębie Zdrój:
82 8470 0001 2001 0012 9323 0007

NIP 642-31-96-835

REGON 000551326

Threesome