WÓJT GMINY ŚWIERKLANY OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO PODINSPEKTORA DS. OBRONY CYWILNEJ
Miejsce pracy: Urząd Gminy Świerklany, 44-266 Świerklany, ul. Kościelna 85.
I. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce:
Informuję, że wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych jest wyższy niż 6%.
II. Zakres zadań:
- Planowanie działalności w zakresie realizacji zadań obrony cywilnej.
- Przygotowanie i koordynowanie działaniami formacji obrony cywilnej.
- Przygotowanie i zapewnienie działania elementów systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania.
- Opracowanie planu obrony cywilnej gminy oraz nadzór nad opracowaniem planów obrony cywilnej zakładów pracy położonych na terenie gminy.
- Organizowanie i prowadzenie szkolenia formacji obrony cywilnej, a także szkolenia ludności w zakresie powszechnej samoobrony.
- Kierowanie przygotowaniem ewakuacji ludności.
- Kierowanie i koordynowanie akcjami ratunkowymi.
- Dokonywanie oceny stanu przygotowania obrony cywilnej oraz podejmowanie przedsięwzięć zmierzających do pełnej realizacji zadań.
- Planowanie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony cywilnej.
- Planowanie i zaopatrywanie w sprzęt i środki, a także właściwe przechowywanie konserwacja i eksploatacja sprzętu oraz środków obrony cywilnej.
- Koordynowanie przedsięwzięć w zakresie integracji sił obrony cywilnej do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożenia środowiska.
- Terminowe składanie sprawozdań (meldunków).
- Wykonywanie wszelkich innych zadań związanych z obroną cywilną.
- Zapewnienie efektywności, ciągłości i terminowości działania podczas podwyższania gotowości obronnej państwa.
- Wykonywanie zadań obronnych, w tym ich uruchamianie oraz rozwijanie struktur i systemów tworzonych na potrzeby ich realizacji, a także ciągłość działania organów i ich struktur wykonawczych.
- Bezpieczeństwo wykonywania zadań obronnych, w tym ochrona, gromadzenie i przesyłanie informacji oraz wykonywanie dokumentów.
- Przygotowanie projektów podziału zadań obronnych wykonywanych w czasie pokoju oraz związanych z tym zakresów czynności, a także zmian w strukturze podziału zadań obronnych na odległe i nadzorowane komórki i jednostki organizacyjne podczas podwyższania gotowości obronnej państwa.
- Podział zadań obronnych, a także ustalanie organu wiodącego i organów współuczestniczących w wykonywaniu tych zadań, stosownie do ich możliwości wykonawczych.
- Określenie procedur wykonywania zadań obronnych.
- Uzgadnianie i akceptowanie planów i harmonogramów wykonywania zadań obronnych.
- Określenie priorytetów wykonywania zadań obronnych.
- Prowadzenie prac dotyczących planowania i realizacji zadań obronnych.
- Przygotowania łączności na potrzeby kierowania bezpieczeństwem, ze szczególnym uwzględnieniem podwyższenia gotowości obronnej w powiecie, gromadzenie. analizowanie i opracowywanie informacji dotyczących planowania i realizacji zadań obronnych.
- Tworzenie systemów organizacyjnych i technicznych na potrzeby informowania, ostrzegania i powiadamiania o zdarzeniach i podjętych decyzjach dotyczących systemu obronnego.
- Ustalanie priorytetów w zakresie przekazywania informacji i decyzji.
- Ustalanie procedur przekazywania informacji i decyzji na potrzeby wykonywania zadań obronnych.
- Planowanie i realizacja szkoleń obronnych.
- Przygotowywanie i prowadzenie spraw z zakresu dostarczania kart powołania w ramach „akcji kurierskiej”.
- Reagowanie kryzysowe w sytuacjach zagrożeń katastrofą naturalną lub awarią techniczną noszącą znamiona klęski żywiołowej.
- Prowadzenie spraw ppoż.
III. Wymagania niezbędne kandydata:
- Posiadanie obywatelstwa polskiego.
- Posiadanie pełnej zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Posiadanie wykształcenia co najmniej średniego.
- Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na w/w stanowisku.
- Znajomość przepisów: ustawa o samorządzie gminnym, ustawa o pracownikach samorządowych, kodeks postępowania administracyjnego, ustawa o ochronie informacji niejawnych, ustawa o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej, ustawa o zarządzaniu kryzysowym.
- Co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe związane z obroną cywilną lub zarządzaniem kryzysowym.
- Znajomość problematyki obrony cywilnej, zarzadzania kryzysowego.
- Umiejętność prowadzenia korespondencji urzędowej.
- Nieposzlakowana opinia.
IV. Wymagania dodatkowe kandydata:
- Wiedza na temat elektronicznego obiegu dokumentów oraz platformy usług elektronicznych.
- Umiejętność posługiwania się aplikacjami internetowymi.
- List motywacyjny.
- Życiorys – curriculum vitae.
- Dokumenty poświadczające staż pracy (świadectwo pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu).
- Kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie, zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach, posiadanych uprawnieniach.
- Oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie.
- Oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego.
- Oświadczenie kandydata od kiedy może nastąpić zatrudnienie.
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie wszystkich danych osobowych zawartych w ofercie pracy, w celu realizacji procedury naboru, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
- Kwestionariusz osobowy (do pobrania).
1. Wymiar czasu pracy – ½ etatu. (praca od poniedziałku do piątku)
2. Miejsce pracy – siedziba Urzędu Gminy Świerklany, ul. Kościelna 85, Świerklany.
3. Praca w budynku z windą, w pomieszczeniu biurowym na II piętrze.
4. Praca przy monitorze ekranowym i urządzeniach biurowych.
VII. Informacje dodatkowe:
- Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę, zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności, które zostanie dołączone do jego akt osobowych.
- Z wyłonionym kandydatem zostanie najpierw zawarta umowa na czas określony nieprzekraczający 6 miesięcy.
Oferty z wymaganymi dokumentami należy składać w zamkniętych i zaadresowanych kopertach do dnia 23 maja 2022 roku w kancelarii Urzędu Gminy w Świerklanach (pok. nr 09) Świerklany ul. Kościelna 85, osobiście lub drogą pocztową. Na kopercie powinien być umieszczony napis: „Nabór do pracy na stanowisko podinspektora ds. obrony cywilnej.” Dokumenty, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Informacja o wyniku naboru będzie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Świerklany. Dokumenty naboru osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, jako 5 najlepszych kandydatów, będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną. Dokumenty naboru pozostałych osób, które nie zakwalifikowały się mogą być odbierane osobiście przez zainteresowanych. Jeśli przez okres 3 miesięcy osoba zainteresowana nie zgłosi się po odbiór dokumentów, dokumenty ulegną komisyjnemu zniszczeniu.
Informacje dodatkowe o naborze można uzyskać w Urzędzie Gminy Świerklany.
Pracownikiem do kontaktów z kandydatami jest Pani Małgorzata Dudek - tel. (032) 4327525.
Data publikacji: 11 maja 2022 r.
Wójt Gminy Świerklany
(-) Tomasz Pieczka