Informacja Krajowej Administracji Skarbowej o jednolitym numerze telefonu
3 czerwca br. śląska Krajowa Administracja Skarbowa rozpoczyna pilotaż jednego numeru telefonicznego dla wszystkich podatników z terenu woj. śląskiego. Oznacza to, że dzwoniący nie połączą się z konkretnym urzędem skarbowym, jak do tej pory, tylko z infolinią. Pod numerem 22 460 59 96 klienci KAS uzyskają ogólną informację podatkową, spersonalizowane informacje (po potwierdzeniu tożsamości), jak również umówią wizytę w US.
Start pilotażu jednej infolinii dla wszystkich urzędów skarbowych w województwie śląskim
- Śląska Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) rozpoczyna pilotaż infolinii pod numerem 22 460 59 96.
- Rozpoczęcie testów planowane jest na 3 czerwca.
- Oprócz standardowych połączeń, klient będzie mógł wybrać połączenie z potwierdzeniem tożsamości poprzez telePIN i uzyskać indywidualne informacje, co dotychczas nie było możliwe przez telefon.
- Informację podatkową i celną dla całego kraju nadal świadczy Krajowa Informacja Skarbowa.
W ramach pilotażu infolinii klienci KAS otrzymają możliwość skorzystania z nowego modelu obsługi telefonicznej. Od czerwca dzwoniący połączą się z przeznaczoną do tego infolinią, a nie z konkretnym urzędem skarbowym, jak dotychczas.
KAS przetestuje dwa typy połączeń – standardowe oraz z potwierdzeniem tożsamości. Jeśli dzwoniący potwierdzą swoją tożsamość telePIN-em, konsultanci z urzędów skarbowych będą mogli udzielić bardziej spersonalizowanej informacji.
Pilotaż nowej infolinii to kolejny krok w dążeniu administracji skarbowej do doskonalenia obsługi i zapewnienia wyższej jakości usług.
Podstawowe informacje o infolinii:
Numer telefonu: 22 460 59 96
Koszt połączenia: jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora.
W skład oferowanych usług wchodzą dwa typy połączeń:
1. Bez potwierdzenia tożsamości:
- Ogólna informacja podatkowo-celna,
- Możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę.
2. Po potwierdzeniu tożsamości kodem telePIN z e-Urzędu Skarbowego:
- Indywidualna i właściwa miejscowo informacja podatkowo-celna.
- Informowanie o stanie realizacji nadpłaty z zeznań lub deklaracji podatkowych.
- Możliwość rezerwacji terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę.
Ważne: klient samodzielnie ustawia kod telePIN po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego na stronie www.podatki.gov.pl.
****
Testy infolinii to kolejny etap programu „Klient w centrum uwagi KAS". Obecnie większość spraw (zaświadczenie, umówienie wizyty, korespondencja w bieżących sprawach, informacja o mandatach drogowych itd.) podatnicy mogą załatwić online w e-Urzędzie Skarbowym na stronie www.podatki.gov.pl.
Informacji podatkowych i celnych niezmiennie udziela Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) pod numerami:
- telefon stacjonarny 22 330 03 30 (z telefonów komórkowych),
- telefon stacjonarny 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych),
- telefon stacjonarny +48 22 330 03 30 (z zagranicy).