Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Głównym celem projektu jest wzrost jakości i atrakcyjności zadań edukacyjno – wychowawczych dla 125 dzieci oraz utworzenie 59 dodatkowych miejsc wychowania przedszkolnego wraz z doposażeniem placówki w pomoce dydaktyczne. W ramach projektu dla 125 wychowanków przedszkola zaplanowano również organizację dodatkowych zajęć na rzecz podnoszenia jakości edukacji przedszkolnej oraz wyrównujących ich szanse edukacyjne w zakresie stwierdzonych deficytów.
Zadania realizowane będą w Przedszkolu Nr 2 w Świerklanach, w terminie od 1 lipca 2016 r. do 31 sierpnia 2017 r.
OPIS ZADAŃ W PROJEKCIE
1. Stworzenie i doposażenie dodatkowych miejsc wychowania przedszkolnego
w ramach zadania zostały stworzone dwie dodatkowe grupy przedszkolne po 25 dzieci oraz do grupy niepłenej zrekrutowano dodatkowo 9 dzieci,
w początkowym etapie realizacji projektu zostaną zakupione pomoce dydaktyczne.
Funkcjonowanie dodatkowych miejsc wychowania przedszkolnego w godzinach otwarcia przedszkola tj. 7:00 do 16:00.
2. Organizacja dodatkowych zajęć logopedycznych dla nowo powstałych miejsc wychowania przedszkolnego oraz zakup materiałów niezbędnych do realizacji zadania
w początkowym etapie realizacji projektu zakupione zostaną materiały niezbędne do realizacji zajęć logopedycznych,
zajęcia będą skierowane do uczniów z wadami wymowy (zostaną utworzone 4 grupy).
3. Organizacja dodatkowych zajęć z gimnastyki korekcyjno – kompensacyjnej oraz zakup materiałów niezbędnych do realizacji zadania
w początkowym etapie realizacji projektu zakupione zostaną materiały niezbędne do realizacji zajęć gimnastyki korekcyjno – kompensacyjnej,
zajęcia będą skierowane do wychowanków przedszkola z wadami postawy, posiadającymi orzeczenie od lekarza lub pielęgniarki (utworzone zostaną 4 grupy).
4. Organizacja dodatkowych zajęć terapeutycznych przy użyciu rytmiki oraz zakup materiałów niezbędnych do realizacji zadania
w początkowym etapie realizacji projektu zakupione zostaną materiały niezbędne do realizacji zajęć terapeutycznych przy użyciu rytmiki,
zajęcia skierowane będą do wychowanków przedszkola, zgodnie z zapotrzebowaniem (utworzonych zostanie 5 grup)
zajęcia terapeutyczne przy użyciu rytmiki pozwolą na nabycie wśród dzieci następujących kompetencji:
pracy w grupie
umiejętności wykonywania wspólnych zadań
koordynacji ruchów
poczucia rytmu
pozytywnie wpłyną na chód dziecka.
5. Organizacja zajęć rozwijających kompetencje społeczno – emocjonalne oraz zakup materiałów niezbędnych do realizacji zadania
w początkowym etapie realizacji projektu zakupione zostaną materiały niezbędne do realizacji zajęć,
zajęcia skierowane będą do wychowanków przedszkola, zgodnie z zapotrzebowaniem (utworzone zostaną 4 grupy)
podczas zajęć dzieci będą nabywać umiejętności:
praca w grupie
odpowiednie zachowanie w sytuacjach
postrzegania wykonywanych czynów z punktu widzenia drugiej osoby
rozumienia uczuć i sposoby myślenia innych.
7. Studia podyplomowe z gimnastyki korekcyjno – kompensacyjnej
w początkowym etapie realizacji projektu wybrana zostanie osoba – nauczyciel Przedszkola Nr 2 w Świerklanach, która podejmie studia podyplomowe na kierunku gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna.
WARTOŚĆ PROJEKTU WRAZ Z KWOTĄ DOFINANSOWANIA
łączna wartość projektu: 338 561,92
dofinansowanie: 287 777,63
wkład własny: 50 784,29
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskeigo Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.