W związku z przystąpieniem Urzędu Gminy Świerklany do projektu pt.: „Mobilny urzędnik. Poprawa dostępności usług publicznych dla mieszkańców o szczególnych potrzebach”, informujemy o tym, że istnieje możliwość załatwiania spraw urzędowych w miejscu zamieszkania petentów. Uprawnionymi do korzystania z usługi Mobilny Urzędnik są mieszkańcy Jankowic i Świerklan, którzy z powodu niepełnosprawności ruchowej lub z racji starszego wieku mają problemy z poruszaniem się w stopniu uniemożliwiającym im samodzielną wizytę w siedzibie UG. Szczegóły poniżej.
Usługa „Mobilny Urzędnik”
Dla kogo?
- osób w wieku 65 +
- osób z niepełnosprawnościami
- osób zależnych 15 +
- opiekunów faktycznych osób zależnych,
- opiekunów pieczy zastępczej,
Jakie usługi?
I. Zakres usług świadczonych w ramach usługi Mobilny Urzędnik jest następujący:
1. w ramach Referatu Gospodarki Przestrzennej, Komunalnej i Ochrony Środowiska:
- złożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew,
- inne sprawy nie wymienione wyżej, a wymagające wizyty urzędnika u mieszkańca - w zakresie spraw, którymi zajmuje się Referat Gospodarki Przestrzennej, Komunalnej i Ochrony Środowiska.
2. w ramach Referatu Rozwoju i Promocji:
- wniosek o zapewnienie dowozu uczniów niepełnosprawnych do przedszkoli i szkół,
- wniosek o przyznanie stypendium szkolnego/zasiłku szkolnego;
- inne sprawy nie wymienione wyżej, a wymagające wizyty urzędnika u mieszkańca - w zakresie spraw, którymi zajmuje się Referat Rozwoju i Promocji.
3. w ramach Referatu Podatków:
- wniosek w sprawie nadpłaty podatków,
- wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach,
- deklaracja na podatek środków transportu;
- wniosek na ulgi i umorzenia /zwrot podatku akcyzowego rolnikom
- złożenie informacji w sprawie podatku od nieruchomości rolnego/leśnego
- wniosek o wydanie zaświadczenia z zakresu podatków i opłat lokalnych
- inne sprawy nie wymienione wyżej, a wymagające wizyty urzędnika u mieszkańca - w zakresie spraw, którymi zajmuje się Referat Podatków.
4. w ramach Referatu Spraw Obywatelskich i Ogólnych:
- wniosek o zameldowanie
- wniosek o wydanie dowodu osobistego
- czynności związane z nadaniem numeru PESEL
- inne sprawy nie wymienione wyżej, a wymagające wizyty urzędnika u mieszkańca - w zakresie spraw, którymi zajmuje się Referat Spraw Obywatelskich i Ogólnych.
II. Zakres usług świadczonych przez Referat Drogownictwa I Utrzymania Terenów Gminnych, Referat Inwestycji i Zamówień Publicznych oraz Urzędu Stanu Cywilnego, a także sposób ich realizacji uzgadniany będzie bezpośrednio z pracownikiem odpowiedzialnym za sprawę.
ZGŁOSZENIA
Zgłoszenia można dokonać:
- telefonicznie - w Kancelarii Ogólnej Urzędu pod numerem telefonu 32 432 75 00 od poniedziałku do środy w godzinach od 7.30-15.30, w czwartek- 7.30-17.00 i w piątek -7.30-14.00 lub
- wysyłając e-maila ze zgłoszeniem sprawy na adres e-mail: bariera@swierklany.pl w zgłoszeniu należy krótko wyjaśnić czego dotyczy sprawa, a także podać imię i nazwisko, adres oraz numer telefonu do kontaktu;
- za pośrednictwem osoby trzeciej
- Mobilny Urzędnik – dodatkowa informacja